• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
   

  SAKLI-ŞİFA

Evren dengesini yakalamak hasta olup çare aramak değil.

Hasta olmamak için hastalığa sebepleri yok etmek.

 Yaşam şavaşını kazanan kazanacak güçlü ve hızlı olan değildir “ inandığı yolda doğrulukla doğrularla ” yaşama yaşatmak için sabır ile ilerleyen yaşamda başarılı yer tutar ve onu hiç bir güç kimse durduramaz defalarca yıkılsada saklı-şifa  

ENVİDA TOKEN CANLI GRAFİK
ENVİDA STAKE TOKEN
SİTE MENÜSÜ SAKLI-ŞİFA
SİTE HARİTASI SAKLI-ŞİFA
TAKVİM SAKLI-ŞİFA

 Yayın Tarihi : 05 /07/2010

Sayı :4801

Yıl:14 yıldan beri 

Saklı-şifa dergisi kitab gazete gibi yayınların basıma hazır hale getirilmesi ve okuyuculara ulaştırılmasıyla ilgili hizmetler “global iletişim ağları aracılığıyla sağlamaktır” ayrıca filim televizyon ve radyo programlarının yapım hizmetleri de sunulmakta dır saklı-şifa bünyesin de sağlık ve kurutulmuş bitkiler üzerine araştırma ve bilgi sunum hizmetleri de bulunmaktadır  

Şu anda hiçbir yerde saklı-şifa satış yerimiz ve şubemiz bulunmamaktadır bazı kişiler sanal ortamda “aynalı kaşık “ gibi dolandırıcı yöntemlerle insanları yanıtmaya çalışırken bazıları ise balinanın sırtında yaşayan asalak balıklar “gibi” ve sonunda balinalara yem olurlar

En iyi sağlık uzmanı insanın kendisi akıl yoluyla evrende saklı şifayı bulmak gerçek sağlık arayışın temeli “Allah”veya “Tanrı”ya zikretmek henüz keşfedilmemiş olan şifa ilaçlarını bulmanın anahtarı olabilir ve olaçak yeter ki doğru yolda akıl mantıkla yürümekle sağlık yer alır      

EZBERLENMİŞ EZBERLETİLMIŞ AKLI SİLİNMIŞ VE RUHLARI OLMAYAN BU ZAMANIN İÇİ

Dünyada toplumsal adaletsizlik sağlık sistemi dahil pek çok stratejiye sızmış durumda hayatın değersizleştiği tüm dengelerin çıkar ve fırsat hesaplarının gölgesin de kaldığı bu dünyada gerçerk yaşamın anlamını kavramak neredeyse imkansiz hale geliyor eğer yaşam bu dünyada artık bir değer taşımıyorsa her şey yanlızca para ve çıkar kurgularının peşinden sürükleniyor ideolojiler amaçlar ahlak din dil kültür yaşayış her şey bu acımasız döngü içinde eriyip gidiyor ve de geleçek “zaman asırlar da” bile “eriyip gitmesi” gündenler için de ve de “ bu mantıkla” geleçegin aynası oluyor farkında olun uyanın .

“Allah Tanrı de zikret”

Çoban 

BİR BEDEN ANATOMİSİ VE YAŞAM BİYOGRAFİSİ İÇERİR

Tarihler bölümdeki her gün güncellenen yazılar ve “tarihte ne saklı”başlığı altında yer alan bilgiler açıklanır 01 02 03 04 05 06 07 gibi tarihler ana sayfada yer alan bölümlerle ilişkilidir ve bu yazılar ilgili bölümlere ve arşivlere yönlendirilir bu yazılar “eğrisi doğrusuyla silinmeden”yaşanmışlıkları yaşam tarih sayfalarına taşır.

Kısaca 65 yıllık bir yaşamın anatomisi burada yer alır “eline ne geçer “dersen kişisel düşüncelerim “saklı” mantığın çerçevesinde yazılım ve notlar aracılığıyla açıklanır akıl şifresini çözerek “saklı olanı bulabilir” ve gercekler her gün baktığınız aynada yansır

“Allah Tanrı de zikret”

 Çoban    

ÇOBAN BU YAZILARADA SON OLARAK HAYATIN  FELSEFESİ  İLE BAŞLAR VE ZAMAN MATEMATİĞİYLE BİTİRİR ADALET EVREN DENGESİYLEDE HAK YOLUNU SAĞLAR

Gizemli düşünür yaşamın hayatın felsefesiyle gizzemli düşünür sıradan bir çobandır günlerini çogunu doğalgüzelliklerin içinde sürüsüyle birlikte geçiren buçoban insanolmanın derin anlamlarını kavramış bir terçübesiyle yardımlaşma ile terçübesini artırır

İnsanlığın iki yönelmesi olduğunna terçübesiyle dile getirir bir alah ve ebediyet yolun da hizmet edenler diğer yanda dünya malına yönelenler bu iki grup arasında bir denge kurmaya çalışır hayatın anlamını bulmak için sürekli bir akıl ve ruhen kendinde sorgulama yapar.

Farkınalık ve mutluluk  için çoban bir gün “çınar altı kahvesine gider”bir grop insan çobana sorar bu gün farkındalık varmı sorusu ile karşılaşır “çoban” her zaman olduğu gibi “hamdolsun” yanıtı verir

İnsanlara yardım etmekten ve onların bana  “allah razı olsun demesinden mutluluk” duyduğu mu dile getiririm onlar “bu basit mutluluğun “nasıl münkün olduğunu merak ederler “çoban”şimdi senden den de “ allah razı olsun” dileklerimi dilerim der “insanlar gene şaşırır” zira ona bir yardımda bulunmadıklarını düşünmektedirler “çoban” bu durumun başkalarılarına yardım etmenin önemini anımsatamak ve bir vesile ile “öğrenme bilme yardımlaşma” iyilikler için de onların “allah razı “olsun demesi  için bir vesile olduğuu söylerim.

Çoban her gün anlık mutluluklar yerine başkalların yol gösterip yardım etmenin daha anlamlı olduğunu ifade eder zamanın için de düşündüklerini bu yaşamın karmaşası için de kaybolduğumuz anlarda bile nasıl huzur bulabileceğimizi sorgular akşam olunca gökyüzündeki parlayan yıldızların ışığı ruhunu rahatlatır karanlık çevresini sarmış olsa da yıldızların ışıltısı ona mutluluk verir 

Yaşamın döngüsü “çoban yaşam döngüsünü” ve insanların geçmişte yaşadıklarını unutarak yeni deneyimlere yelken açtıklarını düşünür geçmişin izlerini bırakmadan ilerleyen  insanoğlunun ebediyeti nasıl yaşayacağını bilmediğini ifade eder ançak  “o zaman gelsin” yaklaşımıyla geçici yaşamlarını sürdüren yaşamın derin anlamlarını asla kavrayamazlar.

Sohbetler bitiminde gizemli bir dönüşüme girer düşünen çoban yaşamı ve evrenin dengesini sorgulayan karakter bir yapıyla her kesin bir yere varma çabası içinde kaybolduğu bu dünyada asıl olanın içsel akıl ruhen huzuru bulmak ve başkalarına ışık tutmak olduğuna inanarak her kesin bu yonde olmasını sağlamak için sonunda insanın gerçek mutluluğunu  kendinden daha büyük bir amaca hizmetkte yarattığını var olanı keşfeder ve de keşfetmekle başlar Allah ve tanrı kavramları onun için her şeyi yerli yerine koyan bir güçtür ve bu güçle çoban çoban bu düşnçeler için de yaşam döngüsünde daha derli toplu bir biyokrafisini formatlar ve açılan şifre ilede yaşadığımızı yaşarken “uyduğumuzu uyurken uyandığımızı” zanettiğimizi anlar daha önce yaşadığımızı yaşam içinde yaşatılmışlığımızı anlarız 

Çoban içinden geçmez “ama” şöyle seslenir geçe karanlığında “he be insanoğlu bu bu zamanın karmaşasın da ve firsat gölgeler sayeleri için de ve “bu terçübeyle servet zengin olmayı bilmezmiyiz” gelin yol yakınken dönün “zifiri karanlığa daha da zifiri karanlık görünmezliğe girmeyin “desekte” nafile daha önçe “yaşamışlık” yer alır.

Kede ve kader birleşir  “Allah Tanrı de zikret”

Çoban
 

BU YAZI ÖZETLERİN ÇOK ÇOK ÖTESİNDE ÖZET YAZIDIR SAKLI BABA VE YA ZOR YOLCULUK BÖLÜMLERİ DEN OLUŞAN GERÇEK HİKAYE VE HALA ARAMAKTAYIM

MİLENYUM ASRINDA İNSANLIK YENİ DÜNYA DA IŞIĞI BULMAK YERİNE KARANLIK DÜNYASINDA KİMLİKLERİNİ ARIYOR

Gök yüzüne karanlıkta bakarak parlayan “yıldızı gördüğün” gibi bir çayın için de bir erimeyen” beyaz nesle” gibi ulaşmak istersin karanlıktaki “tünel ışığına “ulaşmak istersin uzaklaştığı fark edemezsın aynı geçe yolda arabanın arkasında ki ışıklar gibi bir yaşam sürüvene girersin “geçe farklı gündüz farklı” yaşam gibi.

Hikayeyi şöyle ele alırsak “ben ana karakter” olayın çobandan ele alalım 1959 oğlu başlar ve 2000 yılına kadar düşe kalka“zor yollarda gelir” hani derler ya çocuk yaşata düşe kalka bürürsün  aradan nufüs kağıdına göre 41 yıl geçer düşü kalka ihtiyarlarsın ve akıllanırsı ama hiç bir yerde kimliğini tam anlamını bulamazsın işte“zor yerden gelir” yaşamın da her şeyi bu milenyumda başlar “sadece milenyum asrı değil” kara düzen manuel düzeyden karanlık dünya dan gelir ne bileyim daha da karanlık yere gireçeğimi.

Başlar milenyum çağının ilk yıllarında dünya teknolojik bir devrimin eşiğindeydi şehirler yüksek binalar la göğe yükselirken köyler de teknolojinin gölgesinde kalıyordu ançak insanlık bu çağda sadece teknolojiyi değil kimliklerini de yeniden tanımlamak zorundaydı işte bu karanlık dünyanın öyküsüyle başalyalım.

Daha da karalık dünyanın kapıları içinde “çoban” bir doktor mühendis hatta bir okumuşta değildi ve bir büyükşehirde okumuş olmasada manuel düzeyden gelsede  bir terçübesiyle yer alır ortama “manuel düzeyde” çok büyük projelere “adını koysada” o karanlık dünyada bile bir şey “elde edemiyordu “aynı bu daha da karaık dünyada minenyun asrında adına ilerde “siber saldırı hakirlar”  gibi o zaman da rüşvet memurum işini bilir bankerler zinçirleri var dı bu günlerin blok çek sanal para ve veya kağıt borsa borsada” ileri geri” yapsada üretimleri “zarar” görsede ne hikmetse “o üretilen pazarlamaları kar etmekte” biri kağıt kalem biride teknoloji

Şimdi ise milenyum çağında yer alsakta hiç değilse bir yaşama adım atmıştık ve bir büyük şehirde yaşıyordu ve “hızla karton kağıt” gibi gelişiyor fırsat fırsat cıkaranlar hızla değişen teknoloji ve küresel bağlantılar arasında mantık yanlış yolda haklar hakları hakları da ayak altına çiğneyerek yükselen ve ana kimliklerine leke süren düzen için de yeni kimliklerine ulaşanlar bu düzene bakan çoban “çobanın bedeni yorgun ve bir boşluk hissediyordu” her gün milyonlarca insanın arasında kaybolmuş hissediyor çoban şehirlerin ışıkları arasında “kendi kimliğini bulmak zorundaydı”  ve de yaşam da yaşamak ta zorlanıyordu.

Gene kolları sıvadı koştu hayvancılık projelerine izin verilmeyen düzene takıldı prafatrik ev projelerine gene engellere takıldı süt entekre işlerine girdi süt olmayan yere dağ zirvelerine süt fabrikası siyaset adına kurulan tesisi kiraladı onuda yeniledi sonradan o çıvar halkı krediler çekeçek deyip hızla duyulan cıvar çevrede süt vermedi ama bilselerdi fabrikayı yenilediğimi ve soğutma süt kazanları koyduklarımı kredi çekmeyen biri olduğumu bilseler di açaba kışkırtmayı iftirayı yaparlarmıdı.

Minenyumun ilk seneleri geleçekte siber saldırı gibi gene uğradık bu seferde halkın kışkırtılmasıyla tabi fabrika yenilenmiş meğer fabrika trafosu güç yetmiyor diye bizi harçamışlar tabi aldığımız yeni trafoda elimizden elektirik dairesine gitti.

Çoban manuel saldırı yanı siber saldırı sonucu işleri projeleri çaldıran yaptırılmayan ve ne gibi oyunlara geldiğini öğrenen çoban bu hayatını tamamen değiştiren” zor yolculuğa çıkar” kendini işsiz ve mutsuz bir durumda bulur yanlızlık zaman perdesin de akar.

Karanlıkta daha karanlıkta başlar yüzleşme tüm projeleri terk eder”1993 model mazda minibüs arkadaşıyla” şehirden uzaklaşır ve doğayla baş başa kalma kararı alır bu çoban artık “adına saklı çoban” sonradan “saklı şifa adını alaçak” serüvene  atılır rotasını her gün kayda alır “manifesto yaşamı” ona göre düzenler küçük bir köye yerleşir ve burada toplumun gleneksel yaşam tarzını gözler ve bu dönüşüm bana yeni bir perspektif yanı gördüğüm doğa bana bakış acımı farklı boyutlada hayalimi genişletir ve yaşamında genişliyen acı küçük alanda neler yapabilirim acıları verir     

Geçmışte aldığım notları yeni düzende eski bir not alışkanlığım beni yeni milenyum dünyasıda izleri bulur  “adı küçük kulana bileçeğim letpota” yanı ilk çıkan bilgisayara dökerim notlarımı çoban zamanların için de gelen biri olarak teknoloji kirizlerle karşılaşmış ve “kendi kimliğini arayış” içinde bir yaşam sürmüşlüğünü  ve bir kitab haline gelir ve bakar “sonu olmayan kitab olarak yazıya döker”.

 EN ÜST EN ÜSTLER ALTINDA YELPAZELER VE ALTINDA YER ALAN TOPLUM VE TOPLUMLAR  ARTIK İLK İNENYUM İLK SEÇİM ZAMANI GELDİ 2002 

KISACA FEODAL YAPI SONRASI KAPITALİS EN BAŞINDA EMPERYALİZ ŞEKLİ ALAN BU DÜNYA BAŞLAYAN MİLENYUM

SADECE ADI SOYADI SADECE ÇOBAN KARANLIKTAN GELİP DAHA DA KARANLIK YAŞAM KİMLİĞİN PEŞİNDE “İÇİNİZDEN BİRİ”

Eskiden gelen ve yeni bir düzene girmeye hazırlanan çoban gene hiç bir şeyin değişmeyeçegi bir zaman perdesin de yer alsada o zaman da köle idik bu geleçek zaman da köleliğe yol almaaktayızı şöyle bir akşam yıldızlara bakarak kaleme alır.

Feodal yapı piraamitin en alt ve en geniş tabakasını oluşturan “serfler “ yanı kısaça esir esaret için de kalmış köleler şu ana görünürde köele olmaya bilirsiniz ama yaşantınız kimlik bulamamış birisi olarak bu şekle eş sayılır şekli alır

Geniş ülkenin toprakları bir şekilde kendisine aiti olmayan toprakları istedikleri bir yapıya koyarlar kimi zaman toprak sahipleri o bölgenin “A takimi” yerini yer olarak bir de siyasi üstünlük ve veya plitika içeren bir yapıda yer alarak o bölgeleri zap ederler bu şekilde alt ta bulunan zor şartlar altına alınarak o zor şartlar altında çalışırlar “A takımları” üretim yapar ve etrafta kendine aiti tarlası bulunanlar da üretir ve tükettikleri çok az miktar hariçindeki bütün ürünlerini gene “A takıma” verir bunların dışında ise gene “A takımların” işlerini yapanlarda “o halkın” için yer alır düşük ve sonran paraya ihtiyacı olduğunda başına bir şey geldiğin de gene “A takıma” yanına gider ve bu süre nesil den nesle yol alır

Bu yapı toplumsal yapı büyük olan toprak sahiplerine ve kişisel bağlılık bağlanması ile artık o yapıdan su sızmaz görünüm alır bu na görede organize şekilde edildiği bir sistem oluşur en üst en üstler yel pazeler ve zor şartlar altında yaşayan “halk ulus” bulunur bulunsa da ülkede her zaman sonlar da yer alırken ülke dışın da “hiç bir yerde bulundurmazlar” bulunsalarda ülkesini tanımadan “bayrağına ulusuna tanımaz” tanısalar da gene o ülkeler de “çok sınıf altın da zor şartlar da” yaşarlar.

Artık ülke ülkeler kapitalizim enteryalizim ve parça parça bağlılık yenini etmiş gerektiğin de hepside çıkarları fırsatları için de ve de toplumların inaçlarını bile yok sayaçak et kemikten oluşan robot siztem için de içerde gelişirler.

Bazi ülkeler de kapitalizim bünyesinde bölgeler halinde beylik sıfatnda kalıntılarını barındıran az gelişmiş bir kapitalizim yer teşkil eder içlerin de eğenemliği için de antı enperyaliz olurken kimileri de ülkeyi sömürmek için zengin groplar halinde çogalırlar bunların ekserisi ise siyasi politika içerikli içten ve dış dünyadan yer alan ve ülkeler sızan ve ülke ülkeleri almak için sizler gibi oturup kalkan insana benzeyen çarklar ve bunlara bağlı aparatlar vardır   

Çoban köy yaşayan insanarın içine girer moderm dünyadan gelen değişimlere karşı direnç göstermekte ve bu durum çoban kendi kimliğini bulma mücadelesini karşılaştır maktır.  

 ÇOBAN IŞIĞIN PEŞİNDE  

Eskilerden asırlar öncesi feodal yapı şeklinde gelen o zamanın yapısı ise “etten kemikten oluşan tanrılar “tabiri ile yönetilirken gen ileleyen asırlarda kraliklar imparatorluklar altında gene “feodal yapı” bu gün var olup görünmeyen dünyayı yöneten şekilde ayrı katogoride feodal yapı olsada insanlık toplumlar bu yerleşim düzeni görmez gözleri “kara bir bezle sıkı şekilde bağlıdır” ve bu gün ülke ve ülkeler aynı yapıda “yönetilmekte” yer alır ve “değişen değişken değiştim” diyen yönetimler de aynı yolu izlerken bu var olan oluşları hiç görmeden görmeyen “sadaka şeklinde gölgeler sayeler vaatler istekler” için de yer alır

Kulaç atmasını bilmeyen “balıklar şeklide yüzer ” bu karanlık daha da karanlık dünya üzerin de “insanlık biraz nefes almaya çıksada” bir aynalı bir oltaya sazanlar gibi düşer insanoğlu.  

Çoban köyde geçmişte yaşadığı deneyimler ve de yaşadığı süre hiç bitmeyen terçübe eğitimleri ve de öğrendiği dersler “mantik yanlışlarla” dolu yaşamında “öğretilen dersleri ” için de göz önüne alarak kendini yeniden şekillendirmeye çalışır 

Hızla teknoloji boyutunu daha da “karanlık boyutunda yaşama tutunan insanlık ” için de verilen mücizevi dünya ve dünyasında yeniden bu asrın gelişen  teknolojisi ile  argoritmasını kodlama yazılımı” ve yaş ilerlemiş olsada imla hataları eksikte olsa “artık tırnagımı kaşıyaçak şekilde uzatmayı”yeğler “aynalı otaya bir daha sazan olmaya” niyetim olmadığını yaşam hayat için “çaba göstermek ” için  de teknolojiyi ve geleneksel yaşam arasındaki dengeyi bulmaya çalışır.  

Çoban köyde yerel halkın teknolojiyi ve geleneksel yaşamı birleştiren bir ve bir çok projeler geliştirir ve gözle görünen örnekleri sergiler bu proje hem hem de teknoloji boyutu ile üretimi artırmak hem de kara ilklimde tarım sera mödelleri geliştirir ve geçmiş ata tohumları geleçege taşır ve de çözümler sunar

Çoban köydeki projeler başarılı oldukça kemdine daha çok güven gelir ve daha çok başarıı oldukça beden ve ruhsal huzurunu ve kimliğini bulur ve daha da karanlıkta kaybolmuş gibi görünen bir dünyanın aslında ruhsal ışıkları “aydınlatılabileceğimi fark eder” aradan seneler” 2, 3” yıl geçer hiç farkına varmaz bir sunum projelerle çıksada saha ya geçmiş gelen karanlık dünyadan gelsekte o gün farkına varır çoban yerel belediye kaymakam il tarim müdürlükleri bu projeleri görünçe harika derler ve çoban hayata geçirmek için alt yatırım için bu makamlara bölgesel destek ister çoban “artık her gün haftada aylar da gelip” çay kebap yenilen “zaman biter” sebedine bakarım ki  destek istediğimiz den gelmemektelerini anlar gelmediklerini anladıktan sonrra da onlara yaptığım ve yapaçagım masraflar kar kalır sorduğumda “bunlar şuan” için değil bu projeler geleçek yıllar ister diye ötelenir şekilde çevaplar alırım.

Aydınlatılabileceğini fark etsem de anahtarı buluk enerjiilede bulursak ve zamanlar için de ışığı da bulamaz şekle döner “ışık olmayıcada kimliğimi bulamaz” olurum artık her şeyi anlayıp “oradan da daha çok uzaklara gitmek” yer eder “ışıgı bulamadığımız dan kimliği bulamamış” şekliyle ordan gitme zamanı gelmış olur bu da kendi kapasite niz başarılarınız başkaları tarafından aşşalanıyor hakir görülüyor ise ve ya değerleri niz ayak altında eziliyor ise “verilen yaratanın aklı ile kedi güçünüz ve aklınız başkala rın eline geçiyor ise artık ordan gitme zamanınız gelmiş demektir der ordan ayrılır çoban

Çoban “yeni seçimler” gelir artık “bir nokta kalmıştır” el ayaktan uzakta dağlara çekilir orada kendi arılar için de köye yakın küçük bir yayla da yerleşir artık köy hayatıda bitmiştir hayat ve yaşan devam etmekte kendine dönük projeler geliştirir ve gene karanlık dünyada da aldığı dersler karanlıkta daha karanlık terçübeli dersler alır bir bakar kı dünya feodal yapı dünyayı “ülke ülkeleri kitleyeçek” 2006 yıllarında geleçeği feodal yapıdan içinde her yapıyı her kapıyı ve de her düşünçeyi kapsayan “bir çatıya dönüşür ” karanlık tan daha karanlık yapı geleçekte daha da “zifiri karanlık” görünür.    

Dünyada toplumsal adaletsizlik “sağlık sistemi dahil pek çok stratejiye sızmış durum da hayatın değersizleştiği tüm dengelerin çıkar ve fırsat hesaplarının gölgesin de kaldığı bu dünyada gerçek yaşamın anlamını kavramak neredeyse imkansiz hale geliyor desek yeridir “eğer yaşam bu dünyada artık bir değer taşımıyorsa “her şey yanlızca “para ve çıkar” kurgularının peşinden sürükleniyor ideolojiler amaçlar ahlak din dil kültür yaşayış her şey bu acımasız döngü içinde eriyip gidiyor buna da dur diyen yok ise ve de geleçek “zaman asırlar da” bile ve bilerek “eriyip gitmesi” zamanların için de ve gündenler için de ve de “ bu mantıkla” geleçeğin aynası bu günden görüpte farkına varılmıyorsa ve de başa çıkılamıyor ise bu günden “farkında olunsa da” sadece göz bantında çıkar nefis saltanat makam “görüp peşin de ve girdap içinde kalınıyor ” ise “yeni düzen yolun yakın oluşu” işareti yer eder  

Gördüğü göreçeği ve terçübesiyle de zor yolculuğa çıkar çoban “ne kimlik ne de ışık” istemeyen yere yol alır yaratana verdiği nimet hikmetlere şükür ederek “ya allahder”.

KİMLİKSİZ YAŞAYA BİLMEK İÇİN ZOR YOLCULUK VE GERİDE “BIRAKILAN HER ŞEYİ UNUTMAK YERİNE” HATIRLATMAK GEREK

Yaşam yaşantılarını terçübe hanesine yer eder ve her gideçegi yer de terçübelerini yer ettirerek yol alır

Bu gün kişi ve kişilerin sıkıntısını çözmek ruh ve psikolojik yapıları biraz rahatlatmak ise “sıkıntılar için de olsan da” çözdüklerin sıkıntılar “senin sıkıntının kaybettiğin çözme anahtarı” olabilir.

Her ne olursan ol ,hangi örgütten olursan ol ,hangi ideoloji fikirlerde olursan ol ,hangi partide olursan ol ,bil evin anahtarı “anne babaya ve çocuğuna ” yüzüne karşı bağırmak ve veya kişiler yanında “anne babaya çocuklara ” yalancı iftiracı sahtekar saymakla bitmeyen kötü söz söylemek “annenin abanın çocuğun” aynı kadına babaya çocuğa  şiddet şekli alır.

Hayat şartları “yaşam ve sıkıntılar” olabilir ister “fakir ,ister zengin” kötü söz duyduğu sözler her “çoçuklar yaşlılar ”doğuştan gelen insanoğlunun “onurlu oluşu ” duyduğu bu sözler evine çıkıp odasına kitleyip kaldıramayacağı “sözler yüzünden ölüme giderse” eğer artık bu sözleri söyleyen de “ölüme sebebiyet verdiğinden” bu gün “kör adaletten” kaçsada önce bu yaşam dünyasında ve “hak olan adalet ” ebedîyi “hak  hakkı veya haksızlığı ” ile teçeli eder “yaşattığı yaşadığı yaşattığı ”şu an geleçekte “ruh vicdanı” rahat olmaz “yaratan insanlığın “yaşam dünyasında” kısasa kısasları” önüne çıkarır “yaratan ikaz eder kul haklarıyla” gelmeyin der.

Bu gün her kes ev hanesinde” hak olanı öğretseydi öğretilseydi yaşamalanları yaşam da hızla dalga halinde genişlerdi “köy kasaba ilçe il bölgeler ve tamanı olan ülke” ve bu gün “yönetiler yönetime talip olanlar “herkesi kapsan hak adelet yer alır.

Bu da her canlının “anne” gibi çoğalmaya eş olan akıl insanlık ve bu gün “arı dünyası” yoksa dünya da doğa da insanoğlu da kalmaz ” hayatlar her ne olursa olsun cenneti cennet yapa bu yaşam içinde biçimin de yer alırlar “doğada gıdalarınız” olmadığı gibi “ev ve ortamı da olmaz yapacak yapılacak “ hiç bir şeyiniz olmayaçagı gibi yer alır

Yaşam içininiz de “vadiler dolu hazineniz” olsa ,başka “vadiler doldurmak istersinizde” aynı “bardağın” içine taş atsanız üstüne kum atsanız daha da üstüne su atsanız dolma dığı gibi bu gün dolmayan vadiler doldursanız da enin de sonun da “tek dolan” yer ise üstünüze atılan toprak olacak ve olaçaktır.

YENİDEN DOĞUŞ

Göz önüne alırsak korumak yaşamı “çocuk yaşlı” adaleti “devlet adaletin de” yer alır  “anne babayı da” huzura ve yaşamaya yaşayabilmek yaşatabilmek için de “hükümet lere düşer ” hiç biri de yerine gelmiyor ise “yaratan gözler “ve” her şeyi yerli yerine koyar ” ne kadar “ feodal yapı ne kadar kapitalis ne kadar emperyaliz ne kadar feodal çatıda” kursanız da yok olma zamanlar gelmiş “saat ve zaman” dolmuş olur

Hızla son 1990 yılından 2010 na kadar ve bu yıldan itibarende 2028 2032 yılarında karanlı daha da karanlık sonrası sıfırı karanlık adına yeni dünya dense de şimdi den geleçegi gözde geçirmek lazım olaçak bu zaman hızla her şey “çıldırmış bir yapıda” yapı altında durmamak için çoban “ne kimlik ne de ışık lazım” der “yaratan şükürler” olsun ve de kötülükler çoğala dursun “her şeyi veren vermekte” hamdolsun sözü ile yol alır çoban

Ha yaşam devam ediyorsa gene durmayaçak “azgın çılgınlıklar türeyecek” her şey yok olmadan “ insanlığa verilen sadece zaman” o zamanı da kullanmak insanın eliyle olaçak “ o bağlanmış göz bantlarını çıkarmak önçelik yer alıp ” çıkarmak için de nefis doyumsuzluk için de oluş sebeplerin den kaynaklanan  zinçire vurulmuş prangalar dan kurtulmanız la başlayaçak “her şey ve yeniden doğuş yer alaçak”

ÇOBAN UZUN ZAMAN KİMLİKSİZ DAĞLAR DA YAŞAR VE GENE DE YAZMAYA BAŞLAR BU SEFER İNTERNET GAZETEÇİLİĞİNE DÖKER HİÇ BİR GELİRİ OLMADAN DOĞANIN VE YAŞAMIN TERÇÜBELERİNİ YAZAR

Son ayrıldığı yerden 2006 da ayrılsa da varaçağı yere yollar da çalışarak  yere 3 sene de gider 2009 2010 yeniden doğuş başlar artık adı saklı olmuş ve de her yerde şifacı adı takılmış şekil de yol alarak geleçegi karanlıktan daha karanlık ve sonrası zifiri karanlığa yol alır “eğilenler eğdirenler dik duranı sevmez ve sevmediği” gibi “çıkarçı firsatçılar sevgileri olmayanlar da” çobanı hiç sevmez.

Hem geçmişten hemde bu gün günçeler bire bir yaşamakta yer alır sonrası da birebir olaçağanı bekleyen çoban durmadan yazar milenyum çağının çagında kimlik arayışını içsel bireysel değil toplumsal düzeyde gerçelkleşir çözümlebileceğini ışıgın peşinde yolculuğa  çoban olarak  çıksada karanlıkta kaybolan kimlklerin nasıl yeniden bulanabileceği her kesin kendi açtığı kapı koluna bağlı “hak hakikatler  yer alır

Bir ebediği sözler bir verilen adalet ve ayet veya duyuru sonunda akılda yer alan ve de genellikle  duyuruları söz bir kez daha gözden geçirmek “yaşamın bakış açısı” ile söylenen “doğrular” halka  ulusa insan topluluğuna “mantiğin doğruları” doğru bir söz olarak “kabul eden hak anahtarını bulmuş” sayılır .

Milenyum çağında insanoğlu karanlığı ve karmaşık ortamında kimlik arayışını yaşamda “aksiyon dram” unsurlarıyla iç içe geçmiş bir şekilde anlatımlar kişi ve kişilerin “yaşamların da  zorluklar” ve kişisel üzerinde yükleri “bir birileri tarafından güzel sözlerle afifletmesi” ebeddiyette “kişinin de haksız yaşamında ki yükleri boşaltır” ama kul hakı ile yer alınmış ve ya  alırsa o “hiçbir zaman doşalamaz doştamaz”

Ondan ki çoban şükürle “para nefisten” uzak yaratanın verdği ve “vesile ile verildiği” dağın başında da olsa “gelir” şekli ile bu sefer daha da yer değiştirerek yoluna devam eder yıl 2010 2015 dönemi başlar.   

DEDİKYA HER ŞEY ZİFİRİ KARANLIĞA GİRMEKTE VE DE KARANLIK GÖRÜNMEZ ŞEKİL ALMAKTA

Zifiri karanlığa girmemek için arşivden  1980 2000 2005 2011 2015 yazı notu şöyle kaleme almışım zamana hızla gelişmekte kaos kışkırtıcı “çağın içine gimekte” bu yaşam insanlığı karşı karşıya olduğu sorunları arayışları keşfetmekle neden nedenler ve veya kim ne ister sorusuna bireylerin “akıl matıkla” yormasıyla başlar.

Geçen zamanlar için de neler geçer kim ne ister sorusu için de biraz geçmişi araştır mak erdemli şekilde kendilerine yorum etmeleri düşünmeleri kafi gelir ve sonuç alır her şeyin başı kendisin de ve bireyde olduğunu görür.

Zaman geçer karşılarına hızla gelişen şaşırtıcı yeni “bir çağlar başlar” bu çağı gelişti ren ve de dünyaya izin veren kim kimler sorusu nu da bulmakla bir adım daha atılır bu çılgınlık ne den ler sorusunda kim kimler ne çıkarları yer alır “evren için gelişen geliştirileçek yerine “ teknoloji geliştirmek insanların üzerinde oyun oynanması ne den sorusu gene sormak gerekir.

Evren de yeni dünya parlayan yıldızları “bulmak yerine” insanlığı karanlık dünyasına insanoğlunu yeni kimliklerini aramaya  bıraktırırlar ve insanlık yaşadığı büyük değişmlerin “kim sorumlusu sorusu havada bırakılarak” bireysel “aile kişisel içsel çatışmalarını” derinliklerine ineceğimiz yerine” yeni  “bir yolları teşvik ederek yaşamı  nedenlerini ile zorlukların içine atarak yeniden kimlik bulmakla başlar.

Küresel dönüşümler ve dönüşüm teknolojik ilerlemesiyle sosyal değişimler 1980 ve 2000 yıllarından sonra  “hızla artar” bunu bağalanyan küresel bağlantılar milenyum çagını belirleyiçi özellikleri ilede dahada hızlanır ve istedikleri strateji gelişmeleri daha çok artırılarak “şehirler ve toplumsal dijitalleşerek” bu hızlı değişimler gölgesinde insanlık bir çok kolaylıklar olsada insanların yaşamış genel kültürler de eriyerek aile ve nufus çoğunluğu için de insanlığın “gerçek yapısını bozar” çıkar nefis için de kendi ailesinden “kurban bile seçerler” anlaşabilme zorlukları ortaya çıkmakta ve yaşam ahlak yapısı dijital ile “ateş ile eritilmeye kalmıyor ve zifiri karanlık gittikçe artarak yol almakta geride kalmayarak ülke ülkeler ale yapıları da gedikler açılırken.

Bunla birlikte insanlar teknoloji ve toplumsal dönüşüm hızına ayak uydurmak için teşvikler hızla güçleniyor ve sanal hayaller için de yaşam uydurulurken ” kişinin kimlikleride” ve “yaşam biçimide değişiyor” duyguları “kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor”

Özellikle de kişinin “kendisini diğerine güvenli” bir şekilde bırakabilmesi kişinin kendisini emniyetli hissetmesi “sağladığı” gibi yer alsa “gözüksede” ve “zaman için de duygusunu bozan duygular “ ise şüphecilik aşağılanma korkusu eleştirme korkusu reddedilme korkusu zarar görme korkusu kişinin ruhsal olarak pisikolojik olarak  bozarken” ruhen de akıl gelip gitmeyle” de özgür hissetmesini sağalar şekli yer aldığını sanar.

Bu dijital yaratılış verilen aklın için de başkaları tarafından kodlanmış insanlık üzerinde mantiğin yanlış kötü ile yazılıma geçerek “bireylerin ve toplumları” kendi kimliklerini bulamama ve kimlik bulma çabasını ruhen yıkarak ve çabası ruhen başkalrını yıkmak için de ışık bulma çatışmalarını gözler önüne serer şekli alıyor

Artık “aksiyon dram” başlar toplum insanlar insanların çıkardığı istenilen kanunların karşısında dünya küresel eşit adalet kavramlarını karıştırırlar “hak olan adaletten kopar “ ve dışarıda ki adaleti arayışında yer alsada arayıp bulsada sadece bireysel haklıymış gibi çelişkili adalet arar ve kendi çıkarı için olduğunu  ile karşılaşır” karşıla şan “engeller ve toplumsal” adına ortaya çıkarılan “eşitsizliklerle yüzleşirler” ve “suç suçlu bulunamaz”

İnsanoğlu bir zinçir şeklini halka halinde birlikte var olaçağanı “hepsinin de bağlayan “ ve bir birine bağlayan “var olduğunu var olanı “unuturlar “ bu da ne ekersen” onu biçersin “sözleri havada” askıda kalır

İnsanlık çıkar fisatlar içinde olması ve kendi elleriyle “yer ettiren ettirilen” seçen seçilen teşvikli seçtiren “elinizdeki dijital teknoloji aklı silinmiş ruh kopmuş “olduğunu hiç bilemez.

Psikolojik dugusu olarak adlandırılan kendine ait olma ihtiyacını kendisine ihtiyacı varmış gibi göstermesi ve karşı kişi ve kişilere groplara kabul edilmek için kendisinin dram duygusu ile de gereksim duyar

Aslında o beyenilen “her şeyi ihtiyacı olmasada” kendisine bir kurtarıcıymış gibi kapar bu da kendisini kapsıyan çekimde yer alır “bu yer alan” çekimler için de de “gurur kibir kapris” şekli ile şekillenir

Buda insan davranışları düşünçeleri ve duygularını çoğuna  ait olma ihtiyacından kaynaklanır “bu da onda var yok” şekli ile “doyumsuzluğa” girer bunda yer alan ise teknoloji dijital minemyum çazibeliyidir “ne suçlu suçsuz “ne de başlardaki  suçlu suçsuz bulunamaz”  şeklinde alır “bu görünmez” şekilde her alanda kulanılarak zifiri karanlığa derin kara delik yer çeker.

İnsanlık geleçek asırlarda ve de asrın kısa zamanda insanlık “bir çip dijitalle” yaşatıl ma ya “hızlı itilirler” bu itilme için de bir yandan üstün olmak için de yer alır geçmış milenyum öncesi çocuk oyunçaklar ve kalemlere koyarak insanlık yok edilirken şimdi insanlara 2005 patentli alınmış dijital çip düşünürler adı performaz alalanına alırlar gene “tarihte ne saklı bölümde” 2 yıl önçe yazdığımız yazı aklıma gelir “bu gün akıllı çihazlarınız da tehlikeli patlayan bir sayaçtır” halini alır

Allınan ufak bir yazılıma bakar  “servet para kazana bilmek ”için  insanoğlu sırtından kazanarak ve de yok ederek yol alırlar işte gene hatırlatmak ta yarar vardır diye yer etmiştik 2 yıl önce” millileşme “

Ülke ülkeler kendi kodlamalarına almak gerekir bunlar birer siber saldırı ile istediklerini yok ederler bir de yapay zekanın eline geçerse işte orası bilinmez insanlık kendi ayaklarına sıkmak gibi yer alır

Minenyum işte burda ufak bahanelerle dijital dünyası için de  “ülkeler için de “kurgu algılar ile karıştırarak” ve başka yerler de ülkelerin içine “sızarak darbeler” yaptırtarak “çark ve aparatların” ve içerde şirinler grop olarak günden olanlar ve dinamikleri faliyete sokarlar

Bunla kalmayıp dünyanın” her yerinde kışkırtıçı kaoslar” için de “kanan kandırılanları” nefise gömülmüşleri şeçer “savaşlar başlatırlar” işte bunlarda “savaş virüsleri şeklinde hem virüsler aşılanır” insanlığın duygularıyla oynatılarak virüs varyantını değişerek zamanlar için de akla getirilmeyen “dijitalleşmenin oyunlarıyla da gündem ler” değiştirilerek değişerek her zaman ve zamanlar artık saatlere dakkikalara saniye lere düşer “bir önce ki bir sonraki” akıl silinmiş olmasıylada “akılda yer almaz “ve de kalmaz gene aynı yol devam eder zifiri karanlığa doğru.

Eski romanlar “donkişot “aynı bu zaman içinde yer almakta bu zaman perdesinde gene romanlara aktarılan “çıplak karal” var olamasıyla yer aldı gene bu zaman perdesinde şimdi ise “dijital” dünyasında” insanlık çıplap” oluşu yer almakta kendi yaşamlarını yaşarken yazmakta.

Artık çoban hızla tamamen kalıcı yere gitmek ister 2015 ten itibaren ama orda da kalıçı olmadığını önceden sezer gene ama neyin ne getireçegeni bilmeden gene de yaşamdan umut kesmez yaratanın verdiği akıl ilede terçübesini birleştirerek yaşar 

DOĞAL FELAKETLER ÇEVRE SORUNLARI İNSANLARIN HAYATTA KALMA MÜCADELESİNİ “ZİFİRİ KARANLIK” HIZLA ZORLAŞTIRIYOR ZAMANI

Dramatik anlar içinde yaşamak bireysel hikayeler yaşam için de gerçekleri yaşamıştır sizler bir konu değil bir gerçekleri yansıtan hikaye ile bu bitmeyen sonsuz mektubda yer alaçak bir roman içinde yer alaçak bir kisa düşünceyi masal olarak anlattalım.

Bir gün kral saraydan bıkmış göl kenarına iner birisi balık tutmaktadır o balıkçıya seslenir o gölden bir balık tutarsan o balık ağırlı kadar altın vereçem der balıkcı sevinir oltayı atar saatlerçe beklerken olta bir takılır şeklinde balıkcı sevinerek çeker bir de ne görsünler bir parmak büyüklüğünde kemik çeker kral olsunder gene gidelim tartalım der.

Saray yolunu tutarlar ve balıkcı şaşırır kral olduğunu orda anlar eğilir bükülür gene de tartılır terazinin bir tarafına koyarlar bir tarafına da 100 gr altın terazi kımıldamaz 1 kg 24 8 9 derçesine gider kral bu olamazder edenini bilirkişiyi çağırır bakar kemige altınları kaldırır oradaki saksıdan bir avuç toprak alır teraziye koyar terazi kımıl dar  kral nedenini bilir kişiye sorar.

Bilir kişi buldukları göl kenarına giderler araştırma sonucu bir iskelet ile karşılaşırlar o kemik parçası göz altı kemikten ayrılmak üzere olan kısım çıkar bilirkişi krala şöyle lonuşma içerir kralım seneler önce bir “gözü dolmaz zalim zülüm eden bir insan vardı” o adamın iskeleti ve o iskeletten kopan kemik parçası ançak “gözünü bir avuç  toprak” doğurması ile terazi kemikle dengeye geldi der.

İşte insanlık yaşamıda aynı şekilde yol alır kişisel dramlar “kaybedilen umutlar” ve mücadeleler toplumların krizlere baş etme biçimlerini gösteren bir yaşamı bir masal şeklinde anlata bilmek akılda kalıcı gerçekleri görmelerini sağlamak için gerçek yaşamın sadece “göz doymaz” şekli yer alırken “kültürel ve siyasi çatışmalar kışkırtılarak” nefis  içinde gene göz doymaz insanlığın ve  insanların “kimliklerini savunma” adalet çabasıyla şekilenen değişebilen şekilde “dramatik olaylar “ içeren gündemler yer alır

Eşit olan halka insanın hanesindeki “yaşam biçimi” ile değişir bunlar hep “bir halkanın yanı insan zinçirinin” doyumsuzluğu şeklinde yürürken “kandıkları kandırıldıklarını” aklın uçuna getirmez sadece kendi” ruhu ile dijital dünyasında” yaşayan insanllık kalır “eşit görme işareti” olan ikazlar ilede yaşam “doğa doğal afetler” varlığın bir avuç toprak olduğunuikaz etsede “gene anlamaz” şekilde minenyum dijital dünyada terazi den “geçmişini geçmişi “ gene yaşadıklarını kısa zaman da unutur ve  insan eliyle hazırlanmış girdaplar şeklinde “hipnoz edilerek” de kara delik zifiri karanlığa götüren hırsı ile de yol alır 

Yaşam dünyanın dört bir yanından göçle gelen insanlık kimliklerini yeniden keşfetme yolunda daha derinlere çekilir hiç kimsede göç edilen yere dönmez gözleri sadece yaşadıkları bireysel alan oluştururlar ve oluşlarıyla”da  kendi halkaları içinde korkutulan yer den ayrılır göçettikleriggöçedeçekleri yer kendi alanların da yaşamak isterler

İşte bu yüzden de “ülke ülkeler” de parçalanır hal alır işte “dijital dünyanın korkutucu yönleri de kimlik arayışındakilerin aksiyonlu çözümler seyir manıfestosunu aillelerin ölüm kalım bireyler yaşamak istediği güvendiği alanlara yaşamak ister “halka için de yaşamaya” bırakır bıraktırılır gene de içlerine “sızan virüsler de” yer alır ülkelerde gedikler açarak açtırarak hüçreler kanserleşir kanserleştirirler.

Çoban bu yaşam hayatında yaşadıkları “onların istediği” kötülerin nefse gömülmüş  gibi değil gerçek yaşam içinde “mantik doğrularıyla” kimseye zarar vermeden yaşamak” için “ne kimlik ne de ışık arar” toplumların eşitliği ” bir terazi” kenarına koysan da gayeler gölgeler için de ve de havalarda uçuşan “vaatler istekler” verilse de sadece onlar için “bir avuç toprakla terazi oynar” işte insanlık gerçek yaşamı unutulur “zifiri karanlık ta ki yaşama insanllık insanoğlu yürür hiç bir zaman da evrenin dengesini yaşamı bulamazlar.  

DEĞİŞMEZ VE DEĞİŞİME İZİN VERİLMEZ DEĞİŞMEK İÇİN “ZİFİRİ KARANLIKTA”  ANAHTAR BULUNAMAZ

Zamanlar akar gider çoban” aksiyonlar dramlar biyokrafiler belgeseller” için gene zor yolculuğu başlıyaçaganı tahmin eder yıl 2017 2018 gelir 35 yıl önce bıraktığı bazen de arasıra giden yaban ellerdeki çocuğun ve 2004 yılından beri gidemediği uzak yerde ki oğludan “tuşlu eski telefona telefon  gelir” baba uzun zaman gelmedik torunları da görmedin sen de gel “şu il’e şu ilçeye gel der bende o tarihte kendimi ayarlar geri döneçem diye de yaşan ev malzemelerin her şeyi emanet bir dostuma bırakır yola çıkma kararı alırım ama  “mazda minibüs arkadaşım gitme derçesine aksilikler çıkarsa da gene zor yolculuğa çıkarım.

Gelmelerine bir gün kala  dinnenme yerinde  karavan yaptığım arabamda beklerim gelirler tam 30 gün hasret giderir “ne neler yapılaçak düşündüklerimizi konuşur” ve orqdan getirdiği telefonu verir bu telefonla rahat konuşuruz der

Zaman dolar yola koyulurlar “hep fikirle “vardığımın oranın sanayisin de ufak düşündüğümüz işi yapmak için dükkan kiralarız ama “kısa süren yapılan iş” bir yıl içinde sistemleri durdurulur “işyeri faliyeti “bu alanda fazla elektirik harcadığından işleri durdurur ve aradan biraz zaman geçer üstüne ülke ülkeler gelenilinde hastalık lar türer bir yere kımıldıyamam durumda gelir aradan 2yıl 6 ay geçer artık çıkmak zorunda kalırım sanayiden “sevilen biri olarak sansamda “sanayi içinde park alanları boş bir arsa atık halde dururken ve de imkan varken hem doğa hemde kırlagıçlara sulak ve çayır ve doğayı koruyaçak şekilde o geçen 2 yıl 6 ay için de yeşil alana döndürsek te “kimseye yaranamaz olduğumuzu” anladık sevilen sanarken  “sadece sahte çıkar sevgisiymiş”anlarım..

Artık gene o ilçede “kalmaya karar veririrm” gene de “geçiçi karar vermen” ise teknoloji telefonu ma gelen mesajlar 20 yıla yakın “ikamet bildirmemiştin” mesajlar sağlık bakanlığı “sağlıgınız dan endişeliyiz” mesajlarıdır bizlere haber vermeniz mesajları ile doluyor du ve o 2 yıl 6 ay için de de ufak vergi borcum çıkmıştı yapılan dırma adına takside bağlamıştım onunda etkisiyle o ilçede üç katlı binanın 50 yıllık bina idi sobalı bir evde 500 tl ye kiralıyarak ve de sık olarakta haberlerde kimlik ehliyet pasotor gibi evraklar yenilemek için de “evi tutum” bir yıl için de kiramı her ayın 20 sinde kira kontratlı imzalı kiramı aksatmadan vermekteydim “hiç gelirim olmadığı” halde sadece depoda yaptığım “sadece akıllı krem ürümüm vardı” onları tanıdık beni terçi eden kişilere gönderiyor” zamanın da yardım ettiğim dostlar” ayakta tutuyor du beni ve “dostlarımın “ yol üzerinde oluşuyla da sık ziyaretler ederler şeklin de zaman gene geçmekteydi.

İlk ikamet bildirmedim diye “çezasını öder” ikamet ettikten sonra birikmiş evraklar gelmeye başlar bazılarına “ret” bazılarına düzgün “aydınlatıcı” cevaplar vererek bir yandan da yapılandırma “vergisi ödemekteydim” bir ödemeyi genel olarak hastalıklar da aksama olsada 5 ini ödemiş “birirni de tam olarak kapatsamda” 6 cı ay aksamayı  olduğun dan aksanan ödemeye gittiğim de “yapılanma iptal edildi” demeleri 6 bin tl den 3 bin tl kalmasıyla şaşırmış olarak kaldım gene zaman geçinçe de bir daha yapılanma yer etti hastalıklar virüsler nedeniyle bıraktığım ödeme 3 bin tl den çıkmış tekra 6 tl ye gene takside bağladım 1 ödeme 2 ödeme 3 ödeme 4 gelinçe ordaki bir memurun hataysıyla “1 ve 2” peşin ödenmesi lazımmış yapılmadığından gene iptal öldü orda 1 2 öderken ve 3 de öderken 4 ödeme yaparken neden aldınız 3 der derken artık yoruldumu anladım  ama gene isyan etmedim ödemeyi tamamen bıraktım.

HAYAT YAT ZOR DURURMU

Bir yıl bitti ikinçi yıla girdiğim de kiramı % 35 arttırarak 625 tl ama kira kontratımı 650 yaptım gene “bir kağıt daha geldi “oda sağlık genel sigortadan olmuş borç 10 tl nerden ödeyeyim bir de “sağlığızdan endişeliyiz demek” yeneçek bir lokma var onu almakmış “meğer” nasıl öderim şekli aldı

Gelir yok hiç bir şey yok sinir üstüne sinir stres ruh sağlığı bozuldu bulmak için yola koyuldum yol molasını her sehate giderken mola yerime vardım biraz uymak istedim geçe beni uyandıran “bir ses kalk demesiyle” kaktım etrafta kimse yoktu biraz lokanta ya yürüyeyim dedim nefes alamaz oldum yer ayak altından kalkarçasına her şey başıma yıkılıyor derdemez hemen anladım lokanta sahibi beni görünçe o vaziyette telefon ön topbido üzerimde açıl aramar da dostlarımı ara demeyle gözümü “sağlık güvençem” yok diye” almayan hastane” beni özel hastaneye götürmüşler orada gözümü açtığımda “yakın olan” dostlarım yanında gördüm.

Beni ölümden dönmüşüm yüksek tansiyon ve kalp yetmezliği çıkmış arkadaşım orada ki hesapları ödeyip ve de dostlarımın destekleriyle beni kendi çifliğine götürüp orda kendi me geldim tabi “oğlum telaş olmasın” diye de sonradan onada haber verdim kendime gelerek “tansiyon ve kalp kansulandırıcı” ilaçları doktorun kesin kes kullan ikazlarıylada ve aralıksız kulanarak yaşamı devam etmekte yol aldı tabi bu sıkıntıları oğlum ve doslarım bildirmemiştim ve de sebep sebepleri “bilmemek te oluşlarım  bana yaşam savaşını daha da hızlandırdı  bildirsem “o saate öderlerdi” ama yaşam işte “öyle değil edinen terçübem” ilede sağlığıma bakarak zifiri karanlığa yol aldım.

Artık ilk 6 geçti ekonomi hizla değişken oldu ve de malsahibi dolaylı yoldan başkaları na  kira az bu yerler 1 ,1,5 demeye başladı mal sahibini kira kontratı bitmeden çağırarak kirayı %50 artırarak 975 tl ve düzleyerek “bin tl yaptım” kontratı yenileyerek yeniden gün saatinde verdim “az gider uz gider “sağlık sigortadan bir kağıt daha gelir borç olmuş 15 750 tl faiziyle 32 bin tl olmuş nerden ödeyeyim bende” mal beyanında” bulunarak bir masa bir bilgisayar yatak ve yorğanım var bir de yaşlılık ve ya mağlülen emekli olursam birinden biri olaçak der bildirimi mi yaparak “tebligat masrafını ödeye rek ordan ayrılma dan “oradaki memu”r yaş gelmiş malulen bir dosya hazırlayalım der ve yazışma başlar

Artık sinir yok stres yok “allah yönelir sen neylersen o olur der” günler akarken bir de duyduğum mal “sahibi doğal gaz yaptıraçakmış” sebebi ise “gözü doymaz “kiraları yüksek fiattan vermek” şaşar kalırım evin arkasında tavuk besler tavuklar gurk olma  sın diye suya batırır bir öğrendim ki “18 aydan” beri hem bakkal hende mal sahibi tavuklara ördeklere su harça “bilin bakalım kimin suyu” benim saatten önceden onun işletmesi olan zamanda “makanına yerine su çekmiş” seneler önce ve ögünden bu güne kiraclar öder halde bırakmış ve de kendi yerindeki bakkal da suyu benden kullanıyormuş üstelik bakkal dan da aşşagıya tavuk ve ördekler su vermekte “sesimi çıkarmadığım” bir de otomatikten de aşşagı bobruma elektirik çekmiş onada “ses çıkarmadım” ama yeter dercesine” içim de isyanları”dışarı çıktı ve çekinmeden  su yoluna koyduk şimdii şikayet etsem suyunda kesileçek “sabırla bekledik”

Şimdi de doğaz peşinde “eski ev hiltiler “çalışaçak binayı ufak bir yoldan geçerken “birde bana sormak gerek” geçen günde balkon kenarın dan taşlar düştü  bakkal önüne ya biri bakkala girerken kafasına düşseydi “şimdi binayı yapı denetime” şikayet etsem “hem doğal gazi yaptırmaz” hemde evi mühürler bakkal da acığa bem de açığa çıkar “bir de şaştığın” bu eski binaya nasıl doğalgaz ruhsatı verirler şaşarım

İşte bu da bir başka “gözü doymazlık” her yerde bağı bahçesi sanayide dükkanı ve Pazar da yumurta satışı ve de emekli parası fazlasıyla alsada bu binayı yakın zaman da eskiden “sülün osman vardı köprüyü sataçak” olan bu da gözü boymaz “yakında binasını rezidans olarak satmaya kalkar şaşmam

Ufak araştırmanda da ev satılsada bina 3 metre içe doğru kayması gerek hatta yıkıl sada yapım için müsade etmeyen yere doğal gaz bağlamak ve de buna müsade eden yerel ve firmalar açaba bu konularda inçeliyorlar mı bir de sağlam diye sigorta almak “sağlan diye vermek gene şaşılır şekil alır” yok şimdi kiram 2025 hazirana kadar sabip ya hemen doğalgaz bağlatır sa “baş’a ekşir” bende “hak olan merçilere baş vurarak” bu güne kadar “sabır yeter” eden şekli alır çoban “zifiri karanlıkta “gene “sabır ederek” ne ışık ne de kimlik gerek kalamadığını anlar .

Gözü boymaz bu kadarmı yok “her kes vaat istekler” için de yardınlar sağlıklar için de hala başkaların haklarını gasp eden ve de memur olan bir yandan görev yaparken bir yandan şalgam satan eve her şekilde sağlık parası giren ve de oda yetmedi ailesini çalıştıran daha da gözü boymazlar olan  “muhtar” seçildiği  halde makamı mahalle olmasına rağmen şehrin için de eczacılık “yapan” gitsende yok ilaç dağıtıyor ile karşılaşsan bir evrak ve veya “bir şey sormaya gitsen” her seferinde dışarda olan bir muhtar görevini aksatıyorsa ve veya yerel yönetimler de illerde hakları olmadığı halde eşraflarına” ihaleler veriyorsa” oy kaybedeçem diye “halkına namkörlük yapıyor sa” ve de bu da yetmedi şirketlere holdinlere “akar sular akıtılıyorsa” bu günü gerçekleri görmek için “ne neler yapıyor” şekilleri görmek için “halk hane bakanlığı” bu dijital dünyasın da yer almıyor ise ve de yok ise ”sadece çıkarlara göre aile bakanlığı yer ediyor ise kimin ne yaptığı bu günkü dijital dünyasında görünemiyor takip edinemiyor  ise “hak olan adalet” eşit olmayan ve de işlerine göre şeçmeçe yardımlar yardıma ihtiyacı olanlara ulaşılmıyor ise “bu sesler bu şekilde yükseliyor “ise her kesin evin deki önçelikle “hak adaletine” bakması “kafı gelir” ve “hane bakanlığıda” neyin ne kadar girdiğini net görür.

İşte bu da düyanın ülkenin dört tarafından gelenler  kimliklerini yeniden keşfeder ve başarı yolları açılır kimin ne yaptığı net ortaya çıkar ve toplumlar ve bireyler karşılaş tığı zorlukları karşında “hane bakanlığı” tarafından yaratıçı çözümler ortaya çıkar ve eşit pay “ev hane halkasında” eşit ortamda yer alır

İşte burda eğitim toplumsal eşitlik ve çevresel sürdürebilirlik konularında atılaçak adımlar ve kimlik arayışında daha güçlü dayanıklı umut dolu bir geleçek inşa etmek için her birey hanelerin de “hak adaleti” için kolları sıvar.

İşte bu da milenyum çagında insanlığın karşılaştığı karanlıklar ve kimlik arayışlarının toplumsal ve bireysel düzeyde nasıl şekilendiğini hak olarak halkanın gözle görülür şekli yer alır.

İşte zifirı karanlıkta ışığını bulma yolunda kimliklerini bulma süreçin de karşılaştığı zorluklar ve çözüm yolları hepsi o karanlıktaki “hane bakanlığı “hepsini çözer şekle gelir.

İşte ışık geleçek için umut dolu bir bakış açısıyla toplumsal ve bireysel değişimlerin önemi “dijital dünyasın da” yerini alır hala yapılamıyorsa “oy kaybederim korkusu” yaşayan “yönetimler ve yönetmeye” talip olanlar  bu gün seçim diye bağıranlar 2 yıllarını dolmasını bekleyenler “hala kendilerini düşünen” ve de kendilerini garatiye alan “gözü doymazlar da” buralarda yerini alır

Gözü doymaz ve çıkarçı fırsatcı adı “hiç kimse” hatta zifiri karanlıkta görünmez olan “ülke ülkeler” için de görev aşkı “yok sayılaçak” kadar az olan “hepsi de çoğunlukla fazla yer de teşvik edenler ”ve bu gün her evde “hak adaleti yer tutmadıkça” ne ışık ne de kimlikler var olur işte bu da sadece “sonları bir avuç toprakla” tamamlanır .

Bu da adaletsizlik sağlık sistemi dahil pek çok stratejiye sızmış durumda yer alır ve hayat değersizleşir bu sefer tüm dengelerin çıkar ve fırsat hesaplarının gölgesin de kalır bu dünyada gerçek yaşamın anlam kalmaz ve ülke ülkeler de “bu kavramlara yer bulanamıyorsa ve de  yok ve “imkansiz hale geliyor” ise eğer yaşam bu kada yeterli deniliyor ise yer yüzünde artık insanlık değer taşımıyorsa her şey yanlızca para ve çıkar kurgularının peşinden sürükleniyor ise bilinki “servet ve para “etrafında dönüyor ise “ideolojiler amaçlar ahlak din dil kültür” yaşayış her şey bu acımasız döngü yer ediliyor ise insanlık için için eriyor eritiliyor ise ve geleçek “zaman asırlar da” bile “eriyip gitmesi” bu gün gördüklerini gündenler için “ bu mantıkla” geleçeğin aynası olmuyor ise gene de farkında olun muyor ise demek ki zifiri karanlık yakın olaçaktır. 

 KEDER VE KADER

Bazen insanlı öfkeli sinir hali vardır bir de “kederi içine atar bir de kötü huyu çıkarır kadere bağlar” işe bu yazı bir öfkeli “yazılır” bir de “düşünebilen akılla”geride bırakılan insanlığa zalimlere zülüm yapanlara hak ve hakları tanımayanlara gözü doymazlara haksız bir şekilde bu dünyadan ayrılanlar ve “ebediyete gitmeden” yaşam notları bırakır “yaşamınızda bir ders “olarak sunar   

GENE BİYOKRAFİ ŞEKLİNDE ALIRSAK ÇILGIN EKONOMİNİN VE DİJİTAL DÜNYANIN GÖLGELERİ  

ÖFKELİ DÜŞÜNÇELER

Artık insanlık çılgına dönerek ekonomi zorluklar insanı aklı ile  oynar dış ve iç hukuksuzluklar içerdeki doyumsuz insanlık bunları kaldıramayan bireyler bu gün her yerde dere beylık beylikler yaparak kaprisli jibirli görev yapanlar ve veya palazlanmış normal halkı aşağılayan kendilerini üstünlük sağlayan insan olmayan varlıklar olduğu süre “dijital dünyanın” için de çekiçilik yaparak imrendiren” fenomenler fenomen olmak için yalaka olup “yer tutma”k için beyenme beyendirme adına sanat denme yecek kadar “bu güzel insanoğlunun  akıllarını sileçek kadar ileri gidenler “kimliklerini ve yaşam ışığını bulamayan” lnsanoğlu ve insanlıga yapılan haksızlıklara” stres psikolojik ruhları bozulanlar ve de ruh yapısını bozan bozulan bunlara meyil veren “yönetin yönetimler yerel yönetimler kanunlar içeren “birbirleriyle sömürmek “için yarış yapan “yarış yaparçasına” dijital minenyum dünyasında “kanun ve adalet hak ev hane adaleti eşitsizliğe yol verenler yaşam için de gündemler de gördüğünüz psikolojik boyutlarını görsel yayınlarda daha sık görüsünüz ve de zifiri karanlık daha da zifiri karanlığa yol almakta insanlık bu da doyumsuzluk gözü boymaz insanoğlu var oldukçada ve de kanunsuz bir şekilde insanlık bilerek vaatler ve istekler için de yetiştiriyorsa daha çok derin zifiri derin vadide ki kara delik derken bu sefer kara delikler deneçek.

BİYOKRAFİYİ DAHA GENİŞ TUTARSAK  

DÜŞÜNEN BİLE DÜŞÜNÇELER

Bu günün anlıyaçagı dillede yazarsak aynen şunlar yer alır günüzde insanlığı ekono mik zorluklar içinde ve karşısında her gün yer alıyorsa aklını kaybetme noktası na gelmiştir

Hem ruh beden yörüngesine bakarak içsel ve dışsal hukuksuzluklar bireylerin doyum suzluğunu artırmakta bu da insanların toplumsal yaşam normlara karşı kaprisli ve iki yüzlü bir tutum sergilermelerine yol açmakadır toplumun her kesimin den bireyler kendi küçük beyliklerini feodal yapılarını kurarak ve de başkalarını küçümseyen ve kendilerini üstün gören “en üsten en alta kadar hak hukuk tanımayan”çıkar firsatlara göre kanunlar yer alan “sanal düzen” için de insanlık ve insanoğlu bir tutum içine girmektedir.

Dijital dünya kavramı bu tür tutumları daha da körüklemekte ve insanları imrenme duygusu ile yönlendirmektedir sosyal medya fenomenleri fenomen olabilmek için yalakalık yaparken ve beğeniler toplamak adına sanatla ilgilenmeyen kişiler olarak tanımlanabilirler bu kişiler güzelli ve yetenek anlayışını bozarak insanları kendi çıkarları doğrultusunda yönlendirmektedir.

Kimliğini ve yaşam ışığını bulamayan bireyler haksızlıklara maruz kalmakta ve stres altında kalmakta yer alır bu durum psikolojik ve ruhsal sağlıklarını bozmakta ve yerel ve yönetimler ve kanunlar arasındaki eşitsizlikler  ise toplumda derinleşen bir adaletsizliğe neden olmakta yer alır yarış halindeki yönetimler ve dijital çagın sunduğu fırsatlar adaletsizliğin ve eşitsizliğin daha da yayılmasına yol açmakta ve detalar söverler gibi her eve her bireye ulaşarak ana yapıyı bozmaktadır

Gündelik yaşamda sıkça karşılaşılan psikolojik sorunlar ve görsel yayınlar insanlığın bu karanlık süreçleri daha net bir şekilde gözler önüne sermekte ve insanık bu karanlık süreçlere düşmeden önce derin zifiri karanlığa sürüklenmemek için daha bilin.live adil bir yaklaşım sergilenmeli ve karanlık vadiler de kaybolmamak adına vaatler ve istekler doğrultusunda daha sağlıklı ve adil bir toplum inşa edilmelidir bunun için de “hane bakanlığı kurulup” her haneyi dolaşan memurlar ile direk eskiden kağıt kalemle sayılan saymanlar gibi haneler “hane gelir gider “iş benzer bilgileri toplayıp bir dijital dünyasına yüklemekle görev tamamanarak inşa kurulur

Tabi şalgan satan diğer işlerle uraşan mmemurlar la değil  ve veya çıkar firsat işlerine göre yapan mermurlar da değil hele kaprisli kibirli memurlarla “hiç değil” işte o zaman haklar hak yerine oturarak adalet sağlanır her şey yolunda olur hak adalet yerinde olarak “bu gün haksız ebediyete gidenler ve geriye “insan olma dersi verip ebediyete gidenlerin ruhları huzur olur”

Yapılması basit olan ve yapmak isteyip yapmayan bilinki oy kaybı bir daha seçile mem kaygısı ve korkusu yaşarlar ve bu yapıyada feodal yapılar içiçe geçmiş korku üstünlüğü sağlayanlar da vizitiları budan duyulur şekli alır şimdi düşünün halk mi yoksa hak adaleti tanımayan “ulusu ve  halkı korku için de sındırmış halkalar halinde büyüyen feodal yapılarmı”

İstediğin kadar fakülte bitir “o sadece kendini bir birilerine kanıtlaman yer alır” ve de kanıtlamak için de “hep eğilirsin ve eğdirirler “

Terçübe ise karakter yapısında “eğilmez dık duruşu” ile sergiler “eğilenler de eğdirenler” de hiç sevmez derinlere batmış balçık çamurlarını sıçratırlar hiç mi hiç akıldan cıkarma “dik durma” istiyorsan.   

 YETER Kİ İSTE BU GÜÇÜ KİMSE YIKAMAZ

Dital minenyum dünyasında insanı çıkarları fırsatları için de aparat olarak kullanırlar var olan” inançın ise” eğilen eğdirenler “dik duranı sevmedikleri “ gibi tüm “ahlaki ve inançını” yıkmak için saldırır saldırtırır “dik duruşun ise gerçek yaşamın “hak olan adaleti sağlar ana temeli sağlamlaşmış ”ve gerçekleri yaşar gerçekleri yaşatırsın “yarını olmayan dünya da” inançınla da huzur için de geleçeklerin ile”sabır ve şükür” için de yaşar “hak adaletinle de”yaşar ve yaşamda yaşamında son nefes verilmeden “helalleşmek”  ise “hak yerini bulur “ve ebediyete “ kul  haklarıyla” gitmezsin. “bir yaşamın biyokrafisi “

YETER Kİ İSTE BİR ZİRH İÇİN DE BU GÜCÜ KİMSE YIKAMAYAÇAK

“Çoban hayatı” dijital çağın karmaşık dünyasında insanın “çıkar ve fırsatlar uğruna birey aparat olarak kullanıllabildiği” bir ortamda şekillenmiştir  “çoban” mevcut inanç ve değerlerin “eğilerek ya da eğdirilerek” değiştirilmek istendiği “bu dünyada dik duruşunu” ve “ahlaki değerlerini” koruma konusunda kararlı bir duruç sergilemiştir yaşam hayatında.

İşte dik duruş sadece kişinin kendi hayatını değil aynı zamanda adaletin ve hakikatin sağlanmasına katkıda bulunur “çoban” yaşamın gerçeklerini “yaşar ve yaşatır” her ne kadar dünya geçici olsa da “inancı ve huzuru” ile gerçekleri takip eder “sabır ve şükür le” dolu bir yaşam sürer “hak ve adalet” anlayışıyla hareket eder.

Çoban son nefesini vermeden önce helalleşmenin önemini kavramış olan çoban yaşamında kul haklarına riayet eder ve edediyete adalet ve doğrulukla gitmeyi hedefler

Bir masal değil herkesi kapsayan ama dile getiremeyen “çoban kendi yaşamını ortaya koyarak” bir “çobanın yaşam yaşantısı içinde biyografisi olarak yer alır ve bu alan “çoban ‘in” yaşam içinde güçlü bir karakterin ve hakikatlere olan inanç bağlılığın kutsal olan “Allah Tanrı” demekle ve de zikretmekle başlar akıl ve düşünçelerinde “yaşatılma singesini  mühür gibi söyleye bilmektir” Allah Tanrıyı zikretmek her zaman yerini alır.  

Bu yazı dizisi hiç bir şekilde günçellenmemiştir sadece özet olara Zor yolculuk ,Tabanı yok sayanlar Saklı baba Tarihler de ne saklı bölümlerin de birebir aynı şekilde o tarihler de ve geçmış notlardan aktarılmış olarak yazılmakta yer alır tarih ister 2025 ister 2050 insanık varsa okur ve veya kayıt altında yer alır okuyan insanlı kaldıysa 

“Allah Tanrı de zikret”  

Çoban 

YENİ YAZI DİZİSİ SAKLI ŞİFA SIRLAR KİTABİN DAN  SABAH GÜN AĞIRIR KEN KALTIĞIM DA “HEP AYNI ZAMANI” YAŞADIĞIMI VE AYNI YAŞAYAÇAĞAMI  VE YAŞANAÇAĞANI  ZOR BU KÜRESEL DÜNYADA YAŞATILAÇAĞANI  ANLADIM

Ne yaparsanız yapın her şeyi bir çerçevede toplayamasanız ve de toplanmazsa bu günden sonrada bir yerde toplasanızda gene başa çıkamazsınız bu işi başa dönmek isterseniz bu çıkar fırsatlar için de ilk yönetenler yönetime talip olanlar değişmesi gerek köklü çözüm yer etmek isteseniz eğer  ilk önce fırsat cıkarı bırakmanız gerek “aklı “bir birirlerine dışarıdan içten ve dıştan teslim etmeyerk “ülkeni n ulusu halkı  ile kapsayan toplumla el ele vermekle başlar bu da köy ilçe il bölgeler için de halkıyla bir bütün olarak feodal ve ya gestop bir yapıyla değil şekle getirmeden “bu gün oy” kaydı düşünülerek ileri güçlü bir berebeyle mahalla mahalle ayrı ayrı istek vaatler sayeler gölgeler için de yer alırsanız alınırsa hiç bir zaman da bu toplumu birleştirilemez ve de eşitsizlikle ayrıştırırsınız.

Bu yaşta okumamış olarak ve de terçübeme dayanarak “ülkeler ve ülke “için de bir gezgin olarak  dile getirmek ve de yaşamda gördüklerin için de sorunları çözmek konusun da geçeleri yaparken ve de yapmadan önçe ormanın geçe sesini ve de ateş te eski çaydanlık içinde kave içerek kendimde çok empati yaparak için de bende dahil olmak ile ve de yıldızlara bakarak kahvemi yudumlar ken yaşam yaşamak için de sanal düşünçelerle sorunları çözmeye çalışır halde bir battaniye için de çok uyuya kaldığım günlerini not alarak uyuya kalmışımdır

Tabi bu yazıyı düşünçelerimde dile getirip yazdığım da “toplumsal ve ülkesel” sorunla rı nasıl çözebileçegemiz çözülebileçegi hakkında terçübem ve gördüklerimle yaşayış larla “bir rehber olarak” yazılarım da notlarıma ele alabileçegeni ve “huzurlu bir yaşa ma nasıl dönüştürülebileçegini düşündüğüm de ve de yazıyı daha açık ve anlaşılır hale getirme ve önerilen düzenlemey le “empatiler” için de yazdım

YAŞAM ÖYLEDİR Kİ HUZURLU “YAŞAMAK” İSTERSİN “KEDER” İÇİN DE “BAŞKALARI TARAFINDAN” YAŞAM “KADERE” İTİLİRSİN 

Yaşamın kendisi öyledir k huzur için de “yaşamak” arzusun da bulunuruz fakat “keder” in içinde “kader’in” pencesine düşmekten kaçınamayız bu da çoğu zaman başkalarının müdahalesiyle gerçekleşir

Bazen önceden belirlenmiş olan ve gelecekte “kendileri yaşamları” belirsiz kalacak “sırlar “bilinçli olarak” saklanır” bu sırlar yanlızca “bazıları tarafından görülüp bilinirse” bu yüzden “yok edilmeleri için kararlar “alınır” halkaların genişlememesi” için yok edilir en yakını bile olsa ve geriye bırakaçak yaşamları “ceza korkusuyla da” yalanlar dolambaçlı ifadeler arasında kaybolanlar ve kısa zaman içinde de “şaşırırtıcı” bir  şekilde “kendi oyun ve sahnelerine düşerler” kazdıkları kuyuya düşüp şaşkınlık içinde kalanlar “kısa bir süre “için de “kendi çukurunda kalakalırlar” işte bu bir tür kısasa kısastır “bir tür döngüsel karmaşasına kaybolurlar”

İŞTE YAŞAM BÖYLELİKLE BİR GÖZ KIRPMASI KADAR YAKINDIR ONDAN Kİ GELEÇEK DERS ALARAK NESİLLERE BU ÇUKURLARA DÜŞMEMESİ İÇİN İNSANLIK PLANLI YAŞAM HAZIRLARLAR

Bu prensiplere uygun hareketler edilirse toplumun huzurlu ve uyumlu bir şekilde gelişmesi münkün olabilir başarı yanlızca yönetim kadrosunun değil tüm halkın birlikte çalışaraak ve ortak hedeflere yönelerek elde edilebilir

Toplumun ve ülkenin refahını ve huzurunu sağlamak sadece mevcut sorunlar ı çözmekle değil aynı zamanda köklü ve kalıcı değişiklikler yapmakla münkün olabilir bu sürecin başarılı olabilmesi için önçelikle birkaç temel ilkeye dikkat edilmesi gerekir  

Sorunların kökenine inmek  problemleri yüzelsel olarak ele almak yerine kök nedenlerine inmek gerekir eğer sorunlar yüzelsel çözümlerle gçiştirilmeye çalışılısa bu durum sadece geçici bir rahatlama sağlar ançak kalıçı çözüm sünmaz burada düşen görevler ise bugün tüm siyasitçilere politikacılara düşer “bu gün demokrasi nerde diyenler “den önmenli si “bayrak ve vatan toprakları” ulusun toprakların bekası için de bütünleşen “halkın demokrası ortaya çıkar”

Yöneti ve liderlik toplumun huzuru sağlmak için yönetim ve liderlik anlayışında köklü değişikler yapmak gerekir ilk yönetiçiler ve yönetim anlayışı halkın güvenini kazanmadıkça toplumsal huzuru sağlamak zordur ve de bu zorluklara da ülkeyi toprağı sevmeyen probandacılar ve ayrılıkçı ve ya ideolojiler bu gün dıjıtal dünyasın da dış mikratlardan beslenerek ve de o akıllar için de yerini alarak kaoslara döker bu nedenle yönetim kademelerinde yenilikçi ve adil bir anlayışa ihtiyaç vardır.

Gene fırsatlar çıkarlar arasındaki dengeyi “dijital dünyasında” kurmak önemli yer sağlar ama “toplumlar ülke ülkeler” genelinde “fırsat çıkar menfaatini” ön planda tutarak ülkeler için de de  “kişisel çıkar ve fırsat çıkarları” ve de “küçük groplar halinde  grupların” çıkarları bir kenara bırakmak susturmak ve veya yok etmek gerekirken” buna yön veren gene kaosları yer ettiren “adil ve kapsayıcı bir toplum yapısını” oluşturulmasın da zorluklar çıkartırlar

Bu da bağımsız sadece “vatan toprağını bayrağını” halkını ulusunu düşünmeyen düşünemeyen “çıkar firsatlar “  için de “adalet teçelli ederse” ve de gene “ordu ve emniyet tek birim olarak ülke genelinde görevlerini içra etmez etmezler ” ise “her bölgede feodal yapılar” ve “çeteler mafiyalar tanıkları susmak için hayat öpüçüğü veren yaşamaları için hediye eden “groplar halinde halkalar çoğalırsa da” ve de bölgeler için de “ayrıştırmaya ayrıştıran kurumlar” olursa bu ülkeler tamamı “diş dünyanın güçleri” arasında devletleri olmayan “her devlete paralel yapıları harekete geçirerek geçittirerek ” ülke ülkeleri için de yaşayan tüm toplumları yarının zifirı karanlığına şimdiden iterler.

Asıl olan toplumun hepsini görebileçek “tek akıl olan insanın yapısı “ile önçelikle “vatan toprak bayrak “yer alarak toplumların “aile yapısını hak adalet olmasını sağlama alır” halkın tüm ve kesimlerinin bu süreçe dahil olması önem taşır bireylerin ve groplar kurumlar “içsel ve dişsal” baskılar dan bağımsız olarak “ülkenin geleçeğini şekillendirmek” için “birlikte çalışmalı” bu da köyler den ilçelere illereden bölgelere kadar tüm toplumsal yapının ortak hareket etmesi anlamına gelir.

Her bölgenin ve yerel mahalllenin ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştirmek genelleme yapmak yerine yerel dinamiklere odaklanmak önemli yer alır “feodal veya groplaşan baskıcı yapıları yok ederek yerine “şeffaf ve adil yönetim “alayışı benimsenmelidir

İşte bu da toplum un “”eşiitliği yer eder ve birliği sağlanır” toplumun çeşitli kesimlerinin ayrışmasına yol açacak uygulamalar dan yapılaşmadan  kaçınmalı ve herkesin eşit fırsatlara sahip bir ortam oluşturulmalı bir ortan yer etmesini sağlamakla özgür adalet yer eder insanlıkta adaletsizlik tapularını yıkar bu gün demeokrası çarışı yapanlar yok olurlar hepsi halkın elinde seçmenin elinde yer alır bu düzen halkın bütünlüğü ile tamamlanır gerekirse “katılmama oy oranıyla da” siyasi politikaçılara yönetenlere yönetime talip olanlara “defalarça değil “bir kere ders verilir.    

İşte toplum “halkın demokrasisi doğar” bu güne kadar “bulamadığınız ışık ve kimliğinizi bulursunuz” şayet hep bir çoğunluk olursanız yoksa zifiri karanlıktan daha karanlık zamana “bu günden eş isiniz geleçek zamanlara eş olursunuz”  her geçe yıldızlar bakarak karanlıkta yazdıklarım yıldızların parlamasıyla gönül aydınlanır ya “o zifiri karanlıkta yıldızlarınız” yoksa .

AKŞAMIN YILDIZLARI PARLARKEN HUZUR YAŞAMIN YER EDERSİN “GÜNDÜZ KARALIĞI İÇİNDE” KARANLIKTA PARLAYAN YILDIZLARI” GEÇE GELMESİNİ YER EDERSİN “BU ZAMANIN KAOSU İÇİN DE”

Bu gün dışardan gelen kişiler tarafından yapılan ülke genelinde yapılan sorgulamalar için de kaosa itilen yapılaşmalar ve “görmediğini göremediğiniz” seslik yer alıyorsa dışardan da “davranış kurallara” ülke ülkelere el kol parmak ile susturulma ve suskunluk için de “şekil alınıyor ise ve de verdiriliyor” ise önçelikle içeri sızan kale arkasında ki gediklere kontrol “etmek gerek” bu kişiler “dışardan ve içerden” işbirliği yapmak ve başkalarıyla “yasa dışı işler” içinde ve de “yardımlaşma sağlanıyor “ise ve de groplar için de birileri tutuklanıp birileride savunuyor ise bilin ki bunun altınnı ve ana temeline su vererek devletleri kaydırmak ve ya geleçekte çukurları derin kazmak için kaos virüsleri sokmakta yer ederler ettirirler.

Bir yaprak dökümü gibi yer alır bir birlerini görmez tanımaz şekilde dolaşırlar “bu varyatlar” bilin “hayat öpüçükleriyle susarlar” susmasını sağlayan ortamlar yerleşir  “ipin inçeldiği yerden değilde hayat öpüşüğünden ve veya güvendikleri yerden koptuğunu anlar ” ve de hepsi de kazdıkları çukurlara düşerler ve suskunlukları her zaman yok olma korkusu ve “endişesiyle yaşarlar” akılları silinmış ruhları alınmış olsalar da kısasa kısasın zaman için de geldiğini anlarlar.

Çobanın zor yolculukta ki geçe yazılar huzur bulurken gün ağırınça gündüzün karanlığı içinde bir an önçe geçeyi beklerim bölümün den ve saklı şifa sırlar kitabin dan kısadan kısa alınma. 

“Allah Tanrı de zikret” göz kırpması kadar yaşam yakın olsada göz kırpması kadar da yaşamı değiştirir. 

Çoban 

Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır.

Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. 

Sitede yer alan yazıların her türlü kullanımı ve uygulanması sonucu doğan hukuki, ahlaki,  mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar sadece  bu eylemi gerçekleştiren kişinin sorumluluğun dadır  

DUYURU MODÜLÜ SAKLI-ŞİFA
ZİYARET İSTATİSLİĞİ SAKLI-ŞİFA
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam27
Toplam Ziyaret1315228
ALTIN GÜMÜŞ BAKIR SAKLI-ŞİFA
AlışSatış
Dolar34.004534.1408
Euro37.842837.9944
ALKALİ ANTİOKSİDAN ANTİ AGİNG MEDİKAL SU SAKLI ŞİFA
https://www.skli-sifa.com